Translate

Din șocurile grupei pregătitoare

30 ianuarie 2018


          După ce ne-am lovit de numerele pare și impare și de despărțirea în silabe (deși ei abia învață să scrie cu litere mari și mici, de tipar), cu care ne obișnuisem din timpul grădiniței, acum începem să dăm peste altele, de exemplu ecuații cu două necunoscute (sau chiar mai multe, ca în imaginea atașată, punctul 4): 

                                                                  2 + steluță + steluță = 8 
                                                                                     sau
                                                                  steluță + 3 + steluță = 10
          
          Bineînțeles că nu sunt denumite ca ecuații, exercițiul cere să se găsească numerele care se ascund sub steluțe... E drept și că acestea sunt exerciții din Gazeta Matematică, o revistă gen culegere de matematică, dacă vreți. Numai că cei mici nu au cum să rezolve așa ceva, dacă nu fac și la clasă, sau acasă, cu părinții. Abia aștept să văd auxiliarele, cine știe ce surprize o să mai am!
           Și ca să vedeți că nu sunt singura uimită, iată ce alte exemple de exerciții pentru grupa pregătitoare am mai primit de la o prietenă: 

Sora tatălui meu este pentru mama mea : a) soră b) cumnată c) verișoară
Rădăcinile pentru copac sunt sursa lui: a) de oxigen b) de hrană c) de dioxid de carbon

            Și acum vine domnul „pamblică” să ne învețe să vorbește românește... Până va intra Miriam la școală, se mai dă sistemul de câteva ori peste cap și cine știe cu ce minunății mă mai trezesc! Sau poate subestimez eu copiii de 6 ani și ei chiar pot să proceseze astfel de informații și de formulări!

         

2 comentarii:

  1. Nu știu ce să zic. Copiii de azi sunt altfel... Ioan face adunări și scăderi simple. Acasă. Că așa vrea, nu l-am pus noi, doar i-am cumpărat cărți de activități. Îi place și văd că e atras de cifre. El oricum are și răbdare să facă activități, de când era mic.
    Iustin e mai vulcanic, se plictisește repede. Deși e super deștept, nu știu câtă răbdare o să aibă la școală.

    Despărțirea în silabe ei au făcut la grădiniță, la vechea grădiniță...

    Mă gândesc cu groază ce ne așteaptă la școală. Însă cred că depinde mult de copil (indiferent de vârstă), cât de dispus e să proceseze informațiile...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ade, sunt multe de zis. Copiii pot, stiu asta, dar sunt lucruri care necesita muuulte explicatii inainte ca ei sa ajunga sa le faca. Gandeste-te numai ce vocabular ar trebui sa aiba, ca sa priceapa ce se vrea de la ei. Depinde si de cum gestioneaza parintele, daca vrea numai 10 pe linie sau nu. Noua (tuturor parintilor, ma refer) ne-a astras d-na atentia sa nu mai speriem/ amenintam/ conditionam copiii, pentru ca se vede. u stiu ce pretentii au ceilalti parinti, dar azi au avut alt concurs de mate si am stiut exact ce exercitiu n-a facut, pt ca si eu m-am uitat crucis la el. Ei abia invata logica rezolvarii; sa-ti mai spun ca au si dictari? In clasa 1 vor sti deja sa citeasca cursiv, la altele nici nu vreau sa ma gandesc.

      Ștergere

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS