Cum mă mențin în formă

22 octombrie 2016

          -pentru sănătatea dvs., faceți un minim de efort-

         Mă privesc des în oglindă, dar nu mereu iau seama la mine, la semnele trecerii timpului pe chipul meu. Oamenii nu îmi dau atâția ani cât am și asta e de bine. Faptul că par mai tânără decât sunt, mă face să uit că uneori mă simt de parcă aș fi trăit o veșnicie. Asul meu din mânecă e, totuși, banal: nu mă machiez. Cred că pot să număr pe degete momentele în care am făcut asta în trei decenii și un pic de viață. Deși machiajul mi-ar ascunde cu siguranță urmele oboselii, sunt suficient de practică încât să nu pierd vremea și cu asta, întrucât există destule alte lucruri care îmi fură din timp. În plus, mi-a plăcut mereu să fiu naturală, să nu mă ascund sub o astfel de mască, am oricum, ca fiecare om, măștile mele.
          Altfel, deși nu dorm atât cât mi-aș dori, măcar pot să mănânc tot ce poftesc, fără să fac excese. Nu mănânc noaptea, nu mă dau în vânt după fast-food, nu sunt fan carne și grăsimi, ba cred că aș supraviețui liniștită și fără ele, mai ales că există și fructele, fără de care nu rezist prea mult. Îmi aduc aminte că la un moment dat, văzându-mi analizele, un medic m-a întrebat dacă sunt vegetariană. Până acolo chiar n-am ajuns. N-am ținut niciodată o cură de slăbire, oricum cred că aș abandana-o destul de repede după începere. 
         O singură dată mi s-a întâmplat să am în jur de 58 de kg, la 1.65 m înălțime, într-o perioadă în care nu făceam suficientă mișcare, stăteam mult pe scaun și pierdeam nopțile aiurea. Și nici atunci nu m-am stresat cu vreo dieta. Poate și pentru că m-ajută metabolismul, dar și pentru că vara beau apă multă și dau jos din kilograme fără să vreau. Ce fac, însă, mai ales de când m-am întors la serviciu și după o dojană din partea doctoriței de familie, e să mă asigur că am trei mese pe zi. Dacă mai sunt și gustări, bine, dacă nu, se poate și fără. Așa că dacă dimineața nu apuc să mănânc acasă, înainte să ies pe ușă, fac asta la lucru.
         În momentul de față, după două sarcini care și-au lăsat, bineînțeles, amprenta asupra corpului meu, am aceeași greutate pe care o aveam când m-am căsătorit, undeva pe la 50 kg și fără să îmi propun asta. Secretul e că stau la etajul 4, din 4, așa că nu am lift și trebuie să urc și să cobor scările de câte ori am nevoie (cu plase sau fără, însărcinată sau nu, cu copii sau fără). În plus, merg pe jos până la autobuz și de acolo până la metrou și apoi încă puțin până la serviciu. Cică mersul pe jos, face piciorul frumos! Asta n-am verificat, dar clar face bine stării de spirit și imunității.
         Vă propun, așadar, celor care nu stați mai sus de etajul 5, 6, (9 etaje n-aș urca nici eu pe jos) măcar de câteva ori pe săptămână, să renunțați la mersul cu liftul. Veți obosi la început, urcând scările, dar după o perioadă, nici nu veți mai simți efortul. În plus, dacă aveți copii, ieșiți cu ei afară cât mai des. Chiar dacă nu alergați cu ei, ci doar îi supravegheați, cura de aer își va face simțite efectele. Lucrăm în spații închise, cu aer recirculat, 8 ore pe zi, cred că merităm măcar o plimbare de o jumătate de oră sau chiar de o oră zilnic.

        Știu că nu putem evita poluarea și că trăim respirând-o în fiecare clipă, dar mai știu că sănătatea e un bun neprețuit, pe care, odată pierdut, cu greu îl mai putem răscumpăra!

Niciun comentariu:

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS