Drogul din bucătărie

31 august 2016

          Cât zahăr ați mâncat astăzi? Câte cuburi de ciocolată, câte prăjituri? Cât suc (cumpărat sau făcut în casă) ați băut? Dacă v-aș spune că sucul făcut în casă, la storcătorul vostru, ar putea fi la fel de periculos ca cel din magazin, așa-i că nu m-ați crede? Dar iaurturile cu fructe, din comerț, oare sunt sănătoase? Sau produsele speciale pentru bebeluși? De câte ori ați cumpărat biscuiți pentru piticul de 7 luni și ați citit eticheta, să vedeți ce conțin? 
          Eu am făcut asta de câteva ori și m-am îngrozit. Plecam să-i iau fetei (care pe atunci avea câteva luni) ceva de ronțăit și când întorceam produsul și citeam ingredientele, îl puneam înapoi pe raft, șocată de cât de nenaturale erau ingredientele și de cât de mult zahăr sau alte derivate din zahăr conțineau.
          Zilele trecute mă întreba o colegă de serviciu care nu are copii, ce le dau picilor să mănânce dimineața, dacă le dau cereale. Și i-am spus că nu le mai dau cereale, pentru că sunt foarte pline de zahăr. E drept că a durat ceva până am renunțat la ele, dar n-a fost greu, pentru că nu făcusem din asta un obicei. Așa că am înlocuit minunatele cereale pentru copii cu fulgi de porumb sau de ovăz cu iaurt, sau terci de ovăz cu miere și fructe și alte combinații.
         Mă gândeam să vă povestesc ce variante sănătoase aveți pentru ciocolată și înghețată, dar mai bine vă las cu o emisiune întreagă despre acest subiect și cu rugămintea de a urmări cu răbdare și atenție. Pentru că degeaba vă spun eu că dimineața la micul dejun mâncați x lingurițe de zahăr și poate habar n-aveți, eu nu sunt o autoritate în domeniu și o să-mi spuneți că părerea mea nu contează. Așa că dacă vedeți concret demersurile celor de la România, te iubesc! pentru a conștientiza populația asupra pericolului consumului de zahăr, poate altfel veți aborda lucrurile.

          Click și apoi play: 

http://protvplus.ro/produs/romania-te-iubesc/video/7189-romania-te-iubesc-drogul-din-bucatarie

8 comentarii:

Raluca Nicula spunea...

Tu stai bine! Sa vezi la mine cum e: dupa ce toata viata lor am incercat sa-i feresc cat mai mult de dulciuri cu tone de zahar, copiii mei sunt "rasfatati" de bunicii lor cu ciocolata, bomboane, prajituri, toate odata si toate in cantitati industriale. Degeaba am insistat de atatea ori ca "iubitorii" de ei sa respecte aceste minime cerinte ale noastre... In zadar! Unii cred ca asta inseamna dragostea pentru nepoti: imbuibarea cu prostii!

Crengu spunea...

Da, e mai greu cu bunicii, dar nu imposibil. Cu dragoste si cu rabdare, cum spune o prietena de-a mea, cred ca le mai poti explica si pot si intelege. :)

Crengu spunea...

Si daca tot nu accepta explicatiile, arata-le emisiunea! Nu cred ca vor ramane indiferenti! Cu 3 cazuri de copii care se lupta sa ajunga la o greutate normala pt varsta lor,plus alte experimente nu stiu cine ar putea ramane pasiv...

Raluca Nicula spunea...

Iti spun eu: duc o lupta cu morile de vant!

o femeie spunea...

Si eu incep sa renunt la zahar si sa il reduc.
In rest, de ani de zile citesc etichetele (defect profesional, plus alergii la chimicale) - atu-ul meu e ca merg la piata saptamanal si o data la cateva luni la supermarket. Pediatrul mi-a atras atentia ca peste 70% din produsele de supermarket au zahar ...si da, gasii pana si in borcanul de mustar. Sunt alimente care le fac eu si care ma feresc de riscuri (si cumpar produsele de baza). R:
-fac iaurt si gem (cel fara zahar nu e asa de apreciat... ...) si le combin daca vreau iaurt cu fructe
-fac paine
-cumpar cereale de porumb bio fara zahar (sau mai folosesc ovaz si tarate, dar raar)
-fac muraturi si sosuri

Cu bunicii insa nu e leac, nu au respect pt ce zic eu. Desi copila merge la dentist si are 10 plombe (i se rup dintii si sare smaltul), ei ii dau pe ascuns. Urmatoarea factura de la dentist le-o dau lor sa plateasca, nu vad alta solutie.

Anonim spunea...

Pffffff. am fost in supermarchet sa iau cate ceva pentru pachet la serv`.Nu exista mezel sa nu aiba zahar + derivate dulci adaugate iaurturi "naturale" cu fructe nu mai zic. Am gasit doar o slanina care din fericire avea doar cimbru usturoi si sare... si tareeeee buna mai e.
Cu bunicii e simplu de rezolvat >> ii luam la stomatolog impreuna cu copiii si daca lor le place suferinta si spaima lor .... sa decida ei in ceea ce priveste "rasfatul" celor mici.

Adelina spunea...

Văd problema cu bunicii și în alte părți... Nu știu, părinții mei au fost în august la noi câteva zile. Nici vorbă să le aducă dulciuri copiilor. Pentru că știu că nici noi nu le cumpărăm. Ei vin cu haine, fructe și jucării (am pus limită și la jucării :)). Nașii la fel. Aduc fructe. Sau întreabă înainte ce să le mai cumpere.
Fulgii de ovăz și de porumb sunt tot cereale. :) Doar că nu-s atât de procesate + n-au zahăr și aditivi...
Atenție, că tot amintea și Cleo, fulgii de porumb din supermarket de obicei au zahăr. Există totuși și fără zahăr (mie-mi plac cei de la Sanovita, sunt cei mai buni și din punct de vedere al prețului și la gust și n-au strop de zahăr). Dar cumpăr rar fulgi de porumb, nu-s tocmai sănătoși că-s obținuți prin expandare... Cei de ovăz sunt mai indicați, sunt făcuți prin presare. Noi consumăm fulgi de ovăz de foarte mulți ani, cu vreo 4 ani înainte de apariția lui Ioan i-am descoperit, deci n-a trebuit să renunțăm la cereale procesate și pline se zahăr. Nu cred că am cumpărat vreodată.
Zahărul e o mare problemă, adevărat, dar nu toți sunt conștienți de acest lucru... Mama mea, la un moment dat, m-a întrebat foarte inocentă: "Dar zahărul ce mai are?"
Te pup!

*Există biscuiți pentru bebei de 7 luni, foarte ok ca ingrediente (în diverse magazine naturiste). Eu însă nu le-am dat gluten atât de repede. Iar cei fără gluten și fără zahăr, conservanți... sunt cam scumpi. Lui Ioan îmi amintesc că-i mai făceam biscuiți din făină de mei și fructe uscate...

Crengu spunea...

o femeie- Bine ai revenit! Felicitari pentru stradania ta, e de apreciat si sunt convinsa ca la un moment dat va intelege asta si fetita ta, dar si bunicii. Cu stomatologul ai gandit ca sotul meu, anonimul de mai jos. :))

Anonim- si sot drag, totusi, nu ne putem plange, ai nostri ne respecta alegerile in materie de hrana pentru copii si nu au insistat niciodata, daca noi le-am explicat; o sa le las si linkul.

Adelina- Tot odata cu tine, usor-usor, a inceput si aceasta schimbare. Nici parintii nostri nu insista cu dulciurile, mama e chiar foarte atenta de la o vreme si la ce si cum mananca ei, ca adulti, iti dai seama cum e cu copiii. Soacra, saraca, are destule probleme de sanatate si din aceasta cauza si regim, complicat... Ai dreptate ca fulgii de ovaz si porumb sunt tot cereale, stiu asta, doar ca involuntar ma exprim asa, pt ca ma refer la cerealele despre care se zice ca sunt pt copii, inelus si alte forme. Foarte bine ca n-ati avut la ce renunta, noi am avut, dar bine ca am realizat la timp. Te pup, iti scriu un mail!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS