Oare iubirea schimbă chiar tot?

23 martie 2016

             Am oameni dragi plecaţi în Anglia, Italia, Spania, Germania, Canada. Pe unii nu i-am mai văzut de foarte mult timp, cu alţii a trecut o veşnicie de când nu am mai reuşit să schimb două vorbe. Unii locuiesc în capitale, alţii în apropierea lor. Au plecat în afară pentru un trai mai bun, la fel cum mulţi din provincia română s-au relocat la Bucureşti. Chiriaşi sau proprietari, locuinţa a trebuit să treacă un test foarte important: să fie aproape de un mijloc de transport, de preferat metrou. Un cuvânt simplu, nu? Doar două silabe. Totuşi atât de complicat în vremurile noastre... încerc să-mi păcălesc mintea care s-ar duce departe, poate prea departe, dar nu-mi pot abţine o întrebare: oare iubirea chiar schimbă tot?
           Dincolo de toate, "există o diferenţă fundamentală între „a te îngriji” şi „a te îngrijora”: dacă nu (poţi să) te îngrijeşti de un lucru, n-are niciun rost să te îngrijorezi."  Cu toate astea, "e normal să nu ştii – ai fost creat(ă) să asculţi, nu să ştii. Cunoaşterea (ştiinţa) e încorporată în ascultare. A alege ştiinţa în detrimentul ascultării înseamnă sinucidere: cunoaşterea (ştiinţa) creşte odată cu ascultarea; ieşind din ascultare, îţi limitezi drastic capacitatea de a şti. E o mare păcăleală: dai tot ceea ce ai putea şti pe o capacitate limitată de a şti, din care nu vei putea să mai ieşi niciodată şi care nu-ţi foloseşte la nimic. Cu ce i-a ajutat pe oamenii din Eden cunoaşterea? N-au ştiut cum să-şi asigure viața, şi nici n-ar fi ştiut vreodată, dacă nu ar fi venit Domnul Iisus. Cunoaşterea a fost cuşca în care s-au închis singuri pentru totdeauna şi în care aveau să moară. Măsura cunoaşterii tale e dată de măsura ascultării tale – ai fost creat(ă) să asculţi, nu să ştii. Să ştii e puţin lucru… să trăieşti prin credință, fără să ştii, la asta am fost chemați. Ascultarea, asta e lecția ce trebuie învăţată. Înțelegerea vine după ascultare." 

              Azi am doar gânduri disparate şi-ncerc să-mi păcălesc mintea să nu se ducă departe, prea departe...

          



Niciun comentariu:

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS