Perfecţiunea nu există aici

22 ianuarie 2016

          Mi-am promis la un moment dat că nu voi fi niciodată atât de personală pe blog încât să pară că mă victimizez sau, din contră, că mă laud, că regret ceva sau că am o viaţă de huzur, că nu mai cred în ce-am ales cândva. Încă mă mai ţin de acea promisiune (cel puţin aşa cred, dacă nu, vă rog să mă avertizaţi), deşi mi-e greu câteodată, mai ales când am perioade solicitante din toate punctele de vedere şi pun multe în cui.
          De vreo săptămână mi-e tot mai clar ce trebuie să schimb în viaţa mea, iar acum câteva zile am citit ceva ce mi-a evidenţiat fără drept de apel punctele slabe. N-o să citez aici toată postarea respectivă, deşi m-a impresionat în întregime, ci doar câteva lucruri la care mă gândesc destul de des de-atunci:

"Dacă vrei o viaţă plină de resentimente şi frustrare, pune mâinile pe plug şi apoi uită-te înapoi: compară-te cu cineva, comportă-te ca şi cum altcineva te-a condamnat să fii deprivat(ă) de bucuriile vieții, plânge-te de toţi spinii întâlniţi şi ignoră toate florile, şi mai ales ignoră faptul că odată ai avut o încredinţare că trebuie să mergi pe drumul acesta. Răzgândeşte-te – dar totuşi, nu de tot. Încearcă să-ţi dai din cruce, calcă-ţi în picioare încredinţarea iniţială şi ai nefericirea asigurată. Chinuieşte-te şi chinuieşte-i şi pe alţii cu nefericirea ta. Pretinde ca lumea să se conformeze idealurilor tale – şi nimic mai puţin. Pretinde perfecţiunea de la tine şi de la alţii, şi pune-ţi, şi pune-le constant (şi inevitabil) cenuşă în cap, fiindcă perfecţiunea nu există aici."

"A cere cuiva să facă un lucru pe care tu nu eşti gata să-l faci (a pretinde, fără să fii gata să pui faptic umărul) e o dovadă de egoism şi de falsitate cât cuprinde…"

"Timpul trece şi când nu fac(i) nimic…"

Niciun comentariu:

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS