Preţuiţi viaţa!

8 octombrie 2015

         Era spre sfârşitul anului 2008, aveam messengerul deschis când am primit un mesaj de la o fostă colegă de facultate cu ajutorul căruia căuta donatori de sânge pentru o prietenă de-a ei (şi ea fostă colegă de facultate de-a mea). Un accident de maşină (şoferul apăsase cam mult pedala de acceleraţie) o lăsase pe această fată fără sora ei şi-o imobilizase la terapie intensivă la spitalul Floreasca din Bucureşti. Despre cât i-a trebuit să-şi revină, fizic şi psihic, nu-mi pot închipui, câtă durere şi câtă suferinţă a trebuit să îndure numai ea ştie...
         05 septembrie 2009. Mă aflam împreună cu viitorul soţ la petrecerea dată în cinstea unui mic proaspăt creştin, la etajul unui local din Mioveni. La parter, o nuntă. S-a furat mireasa. Nimic neobişnuit, nu? că doar nu era prima nuntă cu o astfel de tradiţie! Doar că cel care a furat-o a adus-o înapoi mai mult moartă decât vie, în urma unui accident în care fuseseră implicaţi fix în faţa localului...
         Câteva săptămâni mai târziu avea să fie nunta mea. Semnasem actele la primăria din localitatea soţului, sărbătorisem evenimentul cum se cuvine şi, ca viitoare mireasă, am plecat spre casă, căci aveam programare la coafor. Ţin minte şi acum că era trecut de ora unu ziua, stăteam în dreapta şoferului, când mi-a sunat telefonul. O colegă de serviciu, singura care putea să ajungă la nuntă, plecase din Bucureşti împreună cu prietenul ei şi tocmai intraseră pe autostradă. La un moment dat, după zgomotele auzite în timpul discuţiei şi lipsa ei de reacţie, mi-am dat seama că s-a întâmplat ceva. Un şofer, în încercarea de a-i depăşi, le-a agăţat maşina şi i-a făcut să se răstoarne într-un şanţ. Mi-a stat inima. Aveam mustrări de conştiinţă crezând că era ea la volan şi că nu ar fi trebuit să mă sune. M-am mai calmat când mi-a spus că prietenul ei conducea, dar mi-am revenit cu greu în ziua aia, deşi m-a sunat până şi şefa să mă asigure că e totul bine, colega mea şi prietenul ei erau în siguranţă, nu păţiseră nimic. Orice comentarii ulterioare referitoare la cum a fost sau nu petrecerea de după cununia religioasă au pierit gândindu-mă cum ar fi fost dacă cei doi nu ar fi scăpat teferi în urma accidentului.
         După aproape un an de zile, în august 2010, eram la un ştrand, în staţiunea Herculane. Soţul a primit un apel telefonic ce l-a lăsat cu ochii în lacrimi şi pe mine fără cuvinte. Un fost coleg de-al său de serviciu - reputat inginer electronist din Cîmpulung şi totodată omul care a pus bazele reţelei de televiziune şi internet a omului de afaceri Gheorghe Pristavu- murise într-un accident rutier, în drum spre mare... Şoferul maşinii în care se afla adormise la volan din cauza oboselii, a pierdut controlul automobilului şi a intrat pe contrasens, izbindu-se de o autoutilitară...
       Ce m-a făcut să scriu despre asta e foarte recent şi personal şi nu pot aşterne în cuvinte. Întâmplări din trafic sunt destule de povestit, în unele am fost implicaţi cu tot cu copiii în maşină şi doar prezenţa de spirit a domnului meu ne-a salvat de la ciocniri mai mult sau mai puţin grave. Ce vreau să spun: nu fiţi teribilişti în trafic! Tot acolo ajungeţi (sau nu, dacă în graba voastră încălcaţi reguli de circulaţie şi-i mai implicaţi şi pe alţii de lângă voi)! Aveţi răbdare, fiţi prudenţi, fiţi atenţi! Măcar voi, dacă alţii nu-s! Nu vă urcaţi obosiţi la volan sau ameţiţi de băutură, reflexele adorm şi ele odată cu voi! Dacă nu vă simţiţi în stare să conduceţi o maşină (sunteţi emotivi, n-aveţi răbdare, sunteţi temători sau mai ştiu eu ce altă slăbiciune aveţi), staţi la locul vostru, există şi mijloace de transport în comun! Nu vă bateţi cu pumnul în piept că sunteţi mari şi tari şi nu vă daţi peste cap să obţineţi un permis pe care-l veţi folosi doar ca să intraţi în spital sau ca să-i spitalizaţi pe alţii (în cel mai fericit caz, dacă se poate spune aşa)! Şi dacă totuşi îl obţineţi, fiţi responsabili! Nu e posibil să cobori de pe Craiovei (în Piteşti, pentru cunoscători), să trebuiască să intri într-un sens giratoriu şi să loveşti o maşină pentru că n-ai ştiut la ce semafor să te uiţi! Sau să depăşeşti pe dreapta, ca să-i tai faţa unui şofer şi să intri pe linia de tramvai, că n-ai răbdare să mergi în coloană...

          PREŢUIŢI VIAŢA! Pe-a voastră şi pe-a celor din jur!

Niciun comentariu:

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS