Tema de la Ema

18 septembrie 2015

1. De când scrii? 
          Pe blogger din 2008. În lumea virtuală, de pe la sfârşitul lui 2007, când îmi făcusem un blog pe platforma Yahoo 360. Altfel, am mai scris în jurnale, de prin gimnaziu până pe la începutul facultăţii, în diverse oracole şi caiete de amintiri, un articol răzleţ într-un an de liceu care a apărut într-un cotidian din Piteşti, prin revistele şcolare ba o poezie, ba un articolaş, în presă, pe partea de online a unui cotidian naţional vreun an de zile, până i-au pus capăt zilelor (ziarului în toate formele).
         Când încă scriam versuri constant, mă bântuia un gând să le aşez într-un volum, între timp mi-a mai venit mintea la cap. Felicitări cui reuşeşte să trăiască din scris! Mi-ar fi plăcut să am atâta inspiraţie şi creativitate încât să scot volume pe banda rulantă, n-a fost să fie, mă mulţumesc cu ceea ce am şi încerc să împart şi altora din ceea ce (cred că) am de oferit pe această cale.

2. Ce îţi doreai să te faci "când vei fi mare"?
         La grădiniţă, la această întrebare spuneam că vreau să mă fac doctoriţă. Era ceva normal printre fetiţe şi pentru mama, de altfel. La liceu, contrar dorinţelor ei, am trecut ca prime opţiuni filologie şi istorie, iar spre final informatică şi chimie-biologie. Cam tot pe atunci m-am prins că vreau să fiu jurnalist, visam multe la vremea aceea, prin clasa a XII-a am cochetat cu ideea de traducător pe care, totuşi, am abandonat-o pentru măreţul meu ideal de gazetar. După ce, la un examen, un profesor mi-a pus aceeaşi întrebare, am descoperit că vreau să mă fac om. Nu e mult, cum spunea o fostă colegă de liceu, sunt doar două litere.

3. Care este în scris tema ta favorită?
         În operele marilor scriitori existau teme, motive, la mine sunt doar idei, gânduri, dorinţe...

4. Cărţile-pe hârtie sau electronice? Argumente.
         Fără niciun dubiu pe hârtie. Pentru că oricât de la îndemână mi-ar fi variantele electronice, tot mai bine urmăresc şi rumeg un text aşezat frumos pe-o pagină palpabilă. Doar gândul de a sta într-un hamac sau într-un balansoar pe prispa unei case, cu o carte bună în mână şi-o ciocolată caldă sau o limonadă lângă bate orice e-book de pe orice laptop, tabletă sau smartphone.

5. Ce meserie ţi-ai alege dacă ai lua-o de la capăt?
         Aceeaşi. Chiar dacă ştiu că pot face orice altceva, pentru că m-am reprofilat fără măcar să îndrăznesc să cred că mă voi descurca în alt domeniu decât cel studiat în facultate.

6. Ce bloguri îţi plac?
         Cele pe care le am în lista de bloguri. Nu prea mai am timp de explorări virtuale, ca să mai adaug altele.

7. De care împlinire te bucuri cel mai mult până acum?
          De familie. Ar mai fi şi altele de spus, dar sunt mai personale.

8. Ce carte ai recomanda, indiferent de anotimp?
         Biblia. Pentru cărţi nu există anotimpuri, orice merge citit oricând, iar dacă mai aduce şi un plus în suflet şi în minte, cu atât mai mult.

9. Pe cine nominalizezi la acest premiu?
         Contează câte nominalizări fac? Pe Ioana, Adelina, Ştefan, Raluca şi d-na Gina.

9 comentarii:

Ioana spunea...

Aua! Nu stiu daca sa ma bucur sau sa ma sperii - merci ca te gandesti la mine, da' io si timpu' de scris suntem asa de divergenti... Hai ca promit mobilizare exemplara pana intr-o luna (serios ca mai devreme am "programari" la secunda).

Crengu spunea...

Ioana, nu-i graba, cand poti! :-)

EmaPirciu spunea...

:) Multumesc

Raluca Nicula spunea...

Nu am mai preluat o "leapsa" de cand era Iliescu la gradinita :) Imi fac curaj si o voi onora zilele urmatoare. Merci!

Adelina spunea...

Acum am văzut. Promit că scriu și eu. Mai am vreo 2 însemnări în draft, neterminate, apoi mă mobilizez și pentru însemnarea aceasta. Sunt zile nebune pt. mine (Ioan a început grădinița plus altele, stau prost cu timpul). Merci! :)

Crengu spunea...

Ema, mi.a facut placere! Raluca si Adelina, nu.i graba. :-)

alexander spunea...

m-ai nominalizat! multumesc. :)

Crengu spunea...

Cu placere! :-)

Adelina spunea...

Îți scriu aici. Nu știu cum se face, dar am șters 2 însemnări din draft (printre care și tema de la tine). Nu mai am nervi să o iau de la capăt.

1. Pe blog din martie 2006. Acesta e al 3-lea blog, ultimul de altfel. Am mai scris 2-3 articole pt. revista ASCOR (Asociația studenților creștini ortodocși români) Alba -când eram studentă și un articol într-o revistă. Cam atât. N-am talent la scris.

2. Doctoriță. Pe bune. Sau chimist. Am terminat liceul de chimie-biologie intensiv și mi-ar fi plăcut să urmez tot acest drum. Din păcate altul a fost cursul vieții.

3. N-am una preferată.

4. Pe hârtie. Categoric! Din aceleași motive.

5. Cu pasiunile de acum... ceva în domeniul nutriției/alimentației.

6. Cele din blogroll și încă 2-3.

7. De băieții mei. Toți 3.

8. Biblia.

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS