Vreau

20 decembrie 2013

          o seară sau o zi sau câteva clipe de respiro, în care să mă cufund în plapumă, cu un ceai cald și cu laptopul în brațe, să scriu despre tot ce-mi stă în buricele degetelor. Vreau să nu mai fugă timpul, să nu mai văd pe nimeni cu mâna întinsă pe stradă sau în mijloacele de transport în comun, vreau să mă bucur de colinde fără să mă gândesc la faptul că poate acel copil care cântă prin trolee nu are ce mânca diseară, vreau să nu-mi mai doresc să mă mut într-o țară unde oamenii-s mai civilizați și lucrurile merg mai bine, vreau să-mi cresc piticul fără să mă mai întreb cum îi voi explica toate aceste urâțenii ale lumii...

          Vreau tot ce a învățat Simona de când s-a mutat la sat:
          "Ce-am învățat?
- să văd: cerul, răsăritul, apusul, zborul păsărilor;
- să aud – ploaia, vulpile în lizieră, greieri;
- să miros: iarbă proaspăt cosită, floare de fân, pământ reavăn;
- să gust: roșie ruptă din grădină, măr șters pe pantaloni și mușcat cu savoare, măcriș umed;
- să simt: pământ înierbat sub tălpi, apropierea ploii, ziua caniculară;
- să respir: adânc, cu plăcere, ca o vină neștiută.
- să mă bucur: de oamenii dragi, de nimicurile ce ies din mâinile mele, de sămânța devenită plantă cu rod, de aplicele montate în extindere, de infiniturile gravate de pisici printre picioarele noastre, de joaca spiralată a câinilor."

           Vreau să văd mai mulți oameni cu nasul în cărți și nu în televizor/tablete/ipad-uri/smartphone-uri și alte ustensile tehnologice, vreau să zâmbim mai mult, să ne grăbim mai puțin, să privim mai des în sus, spre cer și lângă noi, la cei din jur, vreau să ne regăsim umanitatea pierdută în goana după bani și un trai mai bun. Pentru că nici excursiile în jurul lumii, nici conturile din bancă nu țin de cald seara, nu cumpără și nici nu răscumpără momentele pe care le-am putea petrece cu cei dragi, nici zâmbetul copiilor, nici realizările lor...

            Vreau o țară și o lume mai bune! Mă duc să le caut în stradă!?!

8 comentarii:

Simona Fusaru spunea...

In tine sta puterea de-a avea...

INCERTITUDINI spunea...

Da!

Crengu spunea...

@Simona si D-na Gina-Oare numai eu am impresia ca nu e chiar asa usor cum pare?

Simona Fusaru spunea...

o, dar nu-i deloc usor.
trebuie sa vrei.
sa faci.
sa-ti vina vremea.
apoi, va fi mai frumos.
nu mai usor.

Adelina spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Adelina spunea...

La mulți ani! :)

Crengu spunea...

La multi ani, Ade! :) Ce prompta ai fost!

Roxana B. spunea...

Cum spune si dna Simona, fiecare dintre noi avem puterea de a schimba ceva... Din pacate, fiecare pt fiecare :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS