Câteodată şăd şi cuget

21 iunie 2012

Oare ce doare mai tare: singurătatea, sub orice formă ar fi ea sau indiferenţa, nepăsarea?

*****

Limba română, este, totuşi, una cu un vocabular limitat. Altfel nu-mi explic de ce tocmai cuvântul care m-ar descrie cel mai bine astăzi lipseşte din dicţionar. Sau poate nu-l găsesc eu...

*****

Pe principiul "Cu ce m-am ales în viaţă?" mă gândesc uneori nu la ce-am avut şi ce-am pierdut/câştigat eu, ci la cât s-au folosit sau nu alţii din faptul că exist/am existat în viaţa lor, fie doar şi pentru câteva minute... Căci dacă nu las sau nu am lăsat nimic bun altora, dacă nu am produs niciun efect pozitiv în mintea, sufletul sau comportamentul lor, poate că e momentul să-mi trag o scuturătură zdravănă şi să mai schimb ceva, pe ici, pe colo, prin punctele esenţiale, ca să citez din clasici...

*****

Da, multe-mi trec pe dinainte, şi prin suflet, şi prin minte... şăd rar în ultima vreme, dar cuget des, de asta nu scap, deşi tare bine mi-ar prinde o pauză de la gânduri... şi de la simţuri; să nu mai simtă inima, ca să nu mai aibă mintea ce rumega... Să închid ochii, cu faţa la cer şi să nu aud nimic altceva decât trilul păsărelelor, să simt doar adierea vântului şi mirosul de iarbă proaspăt cosită... Şi-apoi să mă ridic de parcă aş fi şezut o veşnicie, să trag aer în piept şi să mă urnesc, aşa, cu bateriile încărcate, spre zilele ce vor urma...

4 comentarii:

INCERTITUDINI spunea...

Astăzi, bunăoară, auzind , citind, văzând atâtea, am tras o fugă până la Cioran-„toate vietățile plâng.Omul n-a adus nou decât lacrimile.„Lacrimi și sfinți, pg.163.

Crengu spunea...

D-na profesoara, nu stiu cum faceti, dar mereu imi lasati cate-o vorba pe sufletul meu! Multumesc!

INCERTITUDINI spunea...

Iar astăzi, m-am gândit la subordonare- în gramatică, în viață..

Crengu spunea...

Stiu, am citit... ce sa zic, in viata e greu cu subordonarea, fiecare are orgoliul sau. In gramatica lucrurile parca-s mai clare, mai asezate.

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS