"Zi-le oameni şi dă-le pace!" - Ion Luca Caragiale

30 ianuarie 2012

Negreşit că, sus în ceruri
Soarele fiind aprins,
Nu se simte frigul, gerul
Care astăzi ne-a coprins.

Negreşit ! focul din soare
Nu-l plăteşte Dumnezeu,
Însă noi plătim, sârmanii,
Lemne şi cărbuni mereu.

Doamne, de-ai veni-ntr-o noapte
Pe pământul îngheţat
Ca să vezi cât e de jalnic
Să tot tremuri nencetat.

Tu, care-ţi iubeşti făptura,
N-ai mai zice un cuvânt
Şi-ai opri crivăţul aspru
Să mai sufle pe pământ!
(Iarnă)



Trec astăzi ignorat prin lume,
Dar, trainic, las în viitor
Un semn, o glorie, un nume
Acestui imbecil popor!
(Da... nebun!)

8 comentarii:

Geocer spunea...

Excelente versurile maestrului. Felicitari pentru alegere!

INCERTITUDINI spunea...

Fie chiar și o dată pe an, ne amintim și de un alt Caragiale1

Crengu spunea...

@Geocer-Multumesc! Si mie imi plac foarte mult.

@Incertitudini-Intr-adevar! In scoala se vorbeste prea putin sau deloc despre acest alt Caragiale...

INCERTITUDINI spunea...

Bună dimineața, Crenguța!
Te superi că te alint așa??

În școală, circulă niște truisme despre cele câteva personaje ”înghițite „ cu de-a sila de către copii- Goe, Ionel, Lefter Popescu, Cațavencu..
„O scrisoare pierdută ” este o piesă foarte grea pentru un copil de 13/14 ani. La fel, chiar, ” Două loturi”. Eu le-am studiat în liceu. Le-am abordat cu elevii într-a șaptea, respectiv, într-a opta.
Bine este că acum, O scrisoare pierdută s-a ”scos„.
Caragiale este Uriaș! Și mereu actual. Și mereu, altfel!
Am aici, veșnic, lângă mine- teatru. N-am reușit să cumpăr opera completă, sper să mi-o ofer ca mărțișor.
O zi bună își doresc!

Crengu spunea...

Buna dimineata! Nu e cu suparare, ca doar asa ma cheama, Crenguta. De fapt, Crenguta-Gabriela. :)

Mi-aduc aminte ca in generala am studiat "Vizita" si "D-l Goe", iar in liceu (pe langa "O scrisoare pierduta" - care, da, este destul de dificila), am dat de proza lui fantastica: "La hanul lui Manjoala", "O faclie de Paste"... Si stiu ce ciudat mi se parea sa asociez asa ceva cu acel Caragiale pe care-l cunoscusem in gimnaziu.

Intr-adevar, este mereu actual si mereu altfel, iar ce se studiaza in scoala, ramane, indiferent de bucatica de opera din manual, insuficient... De altfel, asta se intampla cu toti autorii.

O zi buna si dumneavoastra!


P.S.: Daca nu martisorul, poate ziua de nastere sa v-o aduca-n dar! :)

admin spunea...

Ce dor mi-e de tine Crenguța!

Crengu spunea...

@admin: Emaaaa! Si mie de tine! :) Cand am vazut comentariul la moderare, ma intrebam cui anume ii e dor de mine, ca nu aveam niciun indiciu! Ma bucur sa te "vad" pe aici, chiar ma intrebam ce-i cu tine, ca n-ai mai dat niciun semn... Eu, ce pot sa spun, e greu cu timpul la mine in ultima vreme. :)

Cred ca ne vom revedea curand! ;)

Ema spunea...

Aștept cu drag sa ne revedem!
Da un semn când ești în zona!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS