"Vrei să slăbeşti? Divorţează!"

18 iunie 2010

În metrou poţi să faci, fără să vrei, o statistică a cititorilor de presă şi nu numai. Şi constaţi, fără uimire, că cei mai mulţi lecturează presă tabloid, gen "Libertatea", "Click", "Cancan" sau ghidurile tv aferente. Aşa că, sprijinit de garnitură între două vagoane, nu ai cum să nu observi măcar un titlu de pe paginile citite de alţii lângă tine sau în faţa ta.

Drept urmare, dacă te-ai apucat de cură de slăbit şi nu a dat rezultate, dacă te-ai înfometat şi n-a avut niciun efect, nu-ţi rămâne decât să... divorţezi. Asta dacă eşti căsătorit/ă. Dacă nu, probabil că n-ai decât să rămâi la soluţiile dintotdeauna.

Nu m-apuc acum să fac teoria presei, ce ar trebui să facă şi ce nu, sau, mai ales, cum ar trebui să fie. Mă rezum la a spune că mi-ar fi ruşine să scriu astfel de articole. Cum să le spui oamenilor să divorţeze, ca să slăbească? Cum să prezinţi cazul unor persoane publice din România şi să presupui că au slăbit din cauza divorţurilor? După ce că oricum oamenii renunţă atât de uşor la căsniciile lor, mai vine şi un tabloid şi le spune, celor tentaţi să creadă, " Divorţaţi, că e bine, abia mai slăbiţi!"

Da, am scris şi eu mondeniţăţi şi bârfe, dar nu mi-am asumat asta ca pe o mare realizare, pentru că nu consider că e. Şi până atunci am refuzat să cred că publicul cere astfel de "ştiri". Ei bine, am văzut că nu e aşa. Materialele de la secţiunea "Magazin", cu subiectele cele mai ciudate, axate pe sex, crime, violuri, diverse părţi ale corpului şi alte cele, depăşeau cu mult în vizualizări articole politice sau culturale.

Aşa că nu ştiu, sincer, pe cine să fiu mai furioasă: pe media, pentru că oferă aşa ceva, sau pe concetăţeni, pentru că ceva din firea lor îi face să se preteze la citirea şi cererea unor astfel de materiale. Şi-mi vine o singură replică în minte: "proşti, da' mulţi". Pentru că de fapt nu capacitatea mintală e o variabilă importantă aici, nici studiile sau mediul din care provin cititorii, ci faptul că sunt mulţi cei care îşi trec timpul cu astfel de presă.

Din cinci călători cu metroul, trei sigur citesc "Libertatea", Click" sau "Cancan". Şi ca să închei cu măreţie, imaginaţi-vă două fete cu vârsta în jur de 20 de ani, aplecate deasupra unui ziar "Ring", în metrou. Nu, nu lenea de a ridica paginile de jos (că doar, cum să te cobori la un aşa nivel încât să iei ziare de pe jos? ) e relevantă aici, ci faptul că se străduiau să descifreze fix ultima pagină, cu... bârfe din lumea mondenă!!!


Să... supravieţuim bine, că de trăit...


P.S. : Caricatură preluată de pe www.vidu.ro

2 comentarii:

Geocer spunea...

Mai exista o posibilitate de a slabi, fara sa divortezi : fa-ti rost de un amant!

Anonim spunea...

Ce taran. Nu ar trebui sa se glumeasca cu asa ceva

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS