"Mai demult erau cruci de lemn şi suflete de aur; acum sunt cruci de aur şi suflete de lemn."

29 decembrie 2009

Azi am avut o bucurie. O prietenă plecată departe mi-a spus că se va întoarce, ca să facă ceva în ţara asta, care se duce de râpă. Oare câţi dintre cei care pleacă, se gândesc la fel?

La o plimbare şi o sesiune de cumpărături, însă, am început să mă întreb dacă se merită să se întoarcă. Deşi centrul oraşului e cât se poate de luminat şi de frumos, oamenii umbresc totul cu atitudinea lor. Petarde şi artificii vândute la negru, muzică de mahala, că de populară nu poate fi vorba, limbaj de dai cu el în pereţi, cum îmi place mie să-i spun, regulile bunului simţ, să nu mai zic de bunele maniere, de mult răstignite. Nimeni nu pare să mai ştie că cei care ies dintr-un magazin au prioritate, sunt grăbiţi, vorbesc tare, nu se uită pe unde merg. Deci se poate şi în provincie, nu doar în Bucureşti.

Oare când ne-am pierdut pe drum, când am uitat cine suntem şi cum să ne comportăm? Mai sunt şanse să aflăm? Posibil, atâta timp cât nu ne mai răzvrătim, strigând cât ne ţin plămânii că e democraţie şi fiecare face ce îl taie capul.

Poate că, la fiecare sfârşit de an, ar trebui să ne propunem să schimbăm ceva în atitudinea noastră. Şi să lăsăm deoparte goana după lenjerie intimă roşie, după grămada de cumpărături şi îmbuibatul, că altfel n-am cum să-i spun, cu mâncare şi băutură, de parcă tot anul am fi trăit cu aer. Norocul nu vine de la o pereche de boxeri roşii, iar anul următor nu e mai bun dacă punem pe masă somon, struguri negri sau mai ştiu eu ce alte delicatese. Când îţi pierzi identitatea, fie ca om, fie ca popor, când uiţi să crezi şi să mărturiseşti, când renunţi la principii şi valori ca să faci ceva contrar ideilor tale doar pentru că "aşa e moda", nici măcar "bafta" nu te mai poate ajuta!


" -Fereastra aceea prin care priviţi cu speranţă spre România, unde este, domnule Puric?
- În Biserică, către Dumnezeu... "

" Norocul face parte din toaleta ateului. Creştinul nu are noroc. N-aţi văzut? Unul zice: "Baftă!", celălalt zice "Doamne ajută!". Fiţi atenţi, ce diferenţă!"

" Şi Cel de Sus, vorba părintelui Nicolae Steihardt, nu răspunde la apeluri telefonice: "Alo? Am cancer!" Coboară El! Important e ca tu să te rogi. Ştiţi cum spunea Arsenie Boca, un mare părinte: "Omul, în genunchi în faţa lui Dumnezeu, este mult mai mare". Şi, dacă stai în genunchi în faţa lui Dumnezeu, poţi să te ridici în picioare în faţa lumii şi să o înfrunţi."

6 comentarii:

Neinfectat De Comunism spunea...

bunul simt il are doare crin chucky antonescu ca monopol mincinos si il vinde scump, doar liberalilor...fii multumita ca nu te-au jefuit in strada..

gamalia spunea...

Ai ganduri prea frumoase pentru o lume care nu le merita. Tine-o tot asa... Oamenii ca tine fac diferenta.

Crengu spunea...

Neinfectat de Comunism-Hai sa nu vorbim de politica, te rog. :) Nu cred ca se merita. Cat despre jefuirea in strada, astfel de lucruri nu sunt normale si nu trebuie sa se intample. Iar pana la prevenirea lor mai sunt o gramada de care ar trebui sa avem grija.

Ema-Pur si simplu, multumesc! >:D<

Sandrina-Ramona Ilie ( Lady Allia) spunea...

Crenguţa mea dragă...tu însuţi eşti pentru unii dintre noi uşa care duce spre Biserica din fiecare!

Eşti un om bun şi sensibil...rămâi aşa, pentru că oamenii au nevoie în permanenţă de steaua din vârful bradului...nu doar de Crăciun!

Te iubesc Domniţă Dragă a sufletului meu şi mi te doresc fericită, iubită şi împliniti prietenă dragă!

o7idiu spunea...

http://www.icoana.eu

ovidiu spunea...

http://www.icoana.eu

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS