Lecţie de viaţă

15 noiembrie 2009

Aveam de gând să scriu ceva despre prima confruntare din această campanie politică. Nu am să o fac, nu are rost. Rezultatul ei se va vedea oricum după alegeri.

Mi-a atras atenţia cazul unui tânăr care a crescut la orfelinat şi acum e student la medicină. (Şi oare câte astfel de cazuri nu sunt?) În plus, nu îşi urăşte mama, care l-a abandonat, pentru că Îl iubeşte prea mult pe Dumnezeu ca să facă asta. Acest tânăr e exemplu de moralitate, de voinţă şi de curaj pentru mulţi dintre noi, care au urechi să audă şi ochi să vadă şi măcar un licăr de conştiinţă.

Şi acum stau şi mă gândesc la toţi cei care au toate facilităţile necesare să înveţe, dar nu o fac, pentru că "nu le place" sau "nu pierd vremea cu aşa ceva", la toţi cei care, părăsiţi, într-un fel sau altul de părinţi, refuză să îi considere ca atare, la faptul că, oricâte noduri în papură i-ar găsi vieţii de acum, altfel le-ar fi fost mult mai rău. Nu ei au ales, atunci când mama sau tata a plecat de lângă ei şi a refuzat să mai dea vreun semn de viaţă, dar pentru majoritatea dintre ei, a fost mai bine aşa, deşi nimeni nu se poate împăca cu o astfel de situaţie decât foarte greu.

Am considerat întotdeauna că e mai bine să scapi de îndoieli şi de întrebări şi să cauţi răspunsuri. Iar eu aş fi făcut ca acest băiat, de care am povestit. Aş fi aflat unde mi-e părintele, dacă mai trăieşte şi m-aş fi dus să-mi spună de ce a considerat că a fost mai bine să plece de lângă mine şi să nu-mi mai dea vreun semn. Aş prefera orice vorbă, decât să fiu măcinată o viaţă de gândul că propriul părinte nu m-a vrut. Şi dacă în continuare nu ar fi dorit să ştie de mine sau eu aş fi considerat că a fost mai bine că m-a lăsat, i-aş fi mulţumit pentru că a ales să mă nască. Pentru că, vrând-nevrând, mi-a dat ocazia să fiu cine sunt.

Poate că sunt o sentimentală, dar ura şi "dreptatea cu mâna ta" nu folosesc la nimic. Poate doar la adâncirea stării de rău pe care o resimte sufletul.

Un comentariu:

Florin spunea...

Tu ce crezi ca o sa zica? lol :))
Ea deja stie prea bine ce cred eu pentru ca de ieri o tachinez intruna.
Si cred ca e logic si corect sa scriu pe blog ce vreau oricat de intim ar fi..Doar de asta e blog..

Scuze de offtopic dar am vrut sa raspund..

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS