Bloguiţi, copii, numa' bloguiţi !?

17 noiembrie 2009

În urma unui schimb de replici aici, am realizat că apare o dilemă: oare chiar putem să scriem orice vrem pe blog? Adică aş putea să scriu despre chiloţii verzi, cu buline, ai vecinei de la 4, despre ce cumpăr de la piaţă şi alte amănunte "picante" din viaţa unui cuplu căsătorit. Cu siguranţă n-ar interesa pe nimeni, poate doar partea cu amănunte picante. Însă până unde putem merge cu expunerea intimităţii noastre şi a altora?

Prin faptul că e online şi oricine îl poate citi, blogul şi-a pierdut din start atributul de jurnal. Pentru că jurnalul era un lucru extrem de intim, aproape tabu, care se ţinea ascuns de părinţi şi de alţi posibili cititori.

S-a pus problema asemănărilor şi diferenţelor dintre un blogger şi un jurnalist. Însă, deşi jurnalistul are un cod deontologic pe care trebuie să îl respecte, bloggerul ce respectă, propria-i conştiinţă?

Cu siguranţă, oricât ne-am dori, nu putem să scriem chiar ce ne taie capul. O dovedeşte cazul blogurilor deja sancţionate, printr-o formă sau alta. Cum ar fi acesta, primul blog din România care a fost pus într-o asemenea situaţie. Până la urmă, de ce scrie un blogger? Şi despre ce ar trebui să scrie?

Nu cred că i-ar plăcea nimănui să citească pe blogul cuiva ce mănâncă dimineaţa, ce face la baie, când şi mai ales cum a conceput un copil sau alte asemenea detalii. Şi atunci cât de "intimi" putem fi pe propriul blog?

9 comentarii:

Geocer spunea...

Sunt niste intrebari fara de raspuns. Pana la urma, fiecare scrie ce vrea, iar cei care-l citesc hotarasc daca sa revina sau nu. S-ar putea sa fie si cativa care vor reveni pe blogul lui Florin ca sa afle ce-a mai facut el si prietena lui dupa ce aceasta din urma a trecut de acea perioada delicata din luna.

Ryan spunea...

Prin definiție blogul este o chestie exhibiționistă, deci nu văd de ce te miră astfel de subiecte. Plus că dacă trecem peste cuvintele respectivului post și căutăm undeva între, putem vedea un topic demn de dialog - subiectele tabu dintr-o relație. :P

Cristi spunea...

link exchange?!

blogu meu-->

http://seducatori.blogspot.com

daca mai adaugat trimite mesaj cu adresa ta :)

Crengu spunea...

Geocer, pana una alta, lui Florin nu i-a picat bine postarea mea. Cu siguranta, gusturile nu se discuta si fiecare citeste ce vrea.

Ryan- nu am zis ca ma mira, doar ca nu mi-a placut in mod special. Iar la subiectul propus ma gandeam de ceva timp. :D Nashica multumeste! :*

Sandrina-Ramona Ilie ( Lady Allia) spunea...

Crengu...eu cred ca fiecare scrie in functie de moralitatea proprie. Unii sunt morali, iar altii nu! Unora le pasa de cei din jur, altora nu!
Ma intreb daca i-ar fi placut ca prietena lui sa deschida un subiect despre ceva intim lui. De exemplu despre o seara cand se pun in pat si el nu fac fata. :))) Probabil ca da...,la urma urmei fiecare se kk pe el fara sa stie si pe langa asta mai face si pasul in fata.

Eu nu stiu ce se poate scrie, dar eu am sa scriu intotdeauna ceea ce simt sa scriu fara sa ma cred atat de importanta incat sa ajung sa arunc cu oameni in fata mea!

O zi buna iti doresc iubita fata!

telefoane mobile spunea...

eu cred ca fiecare scrie ce vrea, cand vrea si cum vrea, insa ar trebui sa aiba si o limita a simtului etic.

Crengu spunea...

Sandrina, m-am gandit si eu la acelasi lucru, dar nu i-am mai spus. Probabil nu l-ar interesa, asa cum ai spus si tu. Te imbratisez cu drag!

telefoane mobile- Fara bun simt, e mai greu cu cel etic. Multumesc de trecere! :)

Florin spunea...

Ce tare,acum dau de articolul asta..
Ma bucur ca ti'am dat un subiect pentru un post.

Sunt zile in care intra cate 5000 de vizitatori pe blog,probabil toti lafel de "nesimtiti" ca mine,nu?

Dupa cum zic si majoritatea din comentariile de aici,faci ce vrei pe blog.
Fix cum faci tu,scrii despre mine ca sunt lipsit de etica si bun simt.:))
Este mai mult bun simt in postul si comentariile tale decat in postul cu menstruatia?

Crengu spunea...

Daca imi arati alb pe negru unde am scris ca "Florin e lipsit de etica si bun simt" poate mai cred ca te-ai simtit jignit! :)

Postarea a fost una generala, daca ai luat-o personal si te-ai simtit ofensat, e fix problema ta, asa cum a fost si cand ai scris ce-ai scris! In definitiv, daca vroiam sa te jignesc, puteam sa o fac in comentariul lasat pe blogul tau, n-aveam nevoie de o postare despre etica si deontologia bloggerului! ;)

Mai e o vorba, gusturile nu se discuta! Mie nu mi-a placut ce am citit si dupa cum vezi, nu sunt singura care nu gusta acest gen de subiecte!

Ce zici, poti sa faci fata ideii ca unui vizitator din cei 5000 nu-i place tot ce scrii tu? :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS