Cu cheia de gât şi dragostea-n suflet: nostalgii de altădată

22 octombrie 2009

Azi am aflat că aerul se vinde, că libertatea unui om valorează un camion cu găini şi că un biet curcan poate învăţa diferenţa dintre un pătrat şi un cerc.

Şi am învăţat că trebuie să faci tot ce poţi ca să nu ajungi mai târziu să dormi lângă un străin sau, mai rău, să nu-ţi vină să te bagi în pat lângă persoana cu care te-ai căsătorit din dragoste. Tot azi m-am convins că nu trebuie să laşi pe nimeni şi nimic să te facă să-ţi pierzi inocenţa din priviri şi purtare.

Complexul provincialului există şi, din câte îmi dau seama, e greu de tratat. În momentul în care uiţi de unde ai plecat, totul s-a sfârşit: tot ce ai fost şi tot ce ai făcut ca să ajungi până acolo. Iar atunci când faci ceva doar că aşa îţi spune unul şi altul că trebuie sau pentru că aşa "se poartă", parcă se anulează ceva din personalitatea ta. Când vrei să faci parte din mulţime şi să te confunzi cu ea, ceva, undeva, se schimbă şi greu mai poate fi recuperat.

Trecutul, că vrem sau nu, ne ajută să devenim. Iar istoria unei ţări, oricât de grea şi complicată a fost ea, poate fi muză pentru adevărate capodopere.

Azi am cunoscut o persoană care, mai presus de a face parte din noul val de tineri regizori şi dincolo de orice succes de care se bucură, este om. Fără fiţe, fără figuri, fără limbaj preţios, de mare celebritate. Şi mi-a plăcut şi am fost onorată să fiu acolo, la lansarea continuării unuia dintre filmele sale. Iar asta cu atât mai mult cu cât am simţit legătura pe care o are cu actorii săi. E suficient să spun că actriţele cu copii mici acasă ar fi încântate să lucreze cu el, măcar pentru că e în stare să le creeze condiţii pentru bebel chiar pe platourile de filmare.

Dragostea nu trebuie trăită doar în timpul liber, însă e ceva ce trebuie văzut atunci când aveţi ocazia. Astfel că, de mâine, "Amintiri din Epoca de Aur 2- Dragoste în timpul liber" vă aşteaptă în cinematografe. Azi a avut loc avampremiera pentru presă, mâine are loc premiera şi tot de atunci va putea fi văzut în Constanţa, Iaşi, Cluj, Bacău şi, nu în ultimul rând, Piteşti.

Dacă nu aţi văzut "Amintiri din Epoca de Aur 1-Tovarăşi, frumoasă e viaţa!" şi rataţi şi "Dragoste în timpul liber", nu ştiţi ce pierdeţi. Iar eu, deocamdată, nu am de gând să vă spun. :D

2 comentarii:

Cristian Lisandru spunea...

Nu ar trebui ratate de nimeni... Un sfârşit de săptămână cât mai bun îţi doresc...

Crengu spunea...

La fel si tie! ... Condoleante!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS