Nimeni nu mai vrea să lupte, Făt-Frumos/ Oamenii n-au timp să fie viteji...

7 august 2009

Ei bine, da, aseară am luat apă la bord, pentru că a plouat şi eram în papuci, ţinută de vară, deh. Am ocolit bălţile până au început să ţină morţiş să se pună în calea mea. V-am spus că "ador" canalizarea din România?

În altă ordine de idei, nu înţeleg dorinţa oamenilor de a demonstra că sunt mai buni ca alţii, de a concura la nesfârşit pentru a demonstra ce? Că sunt, oricum, diferiţi? Cu interese, pasiuni, mentalitate, principii, cunoştinţe şi inteligenţă diferite? Şi culmea, mă lovesc în fiecare zi de astfel de oameni. Încerc să-i înţeleg şi nu cred că reuşesc. Pentru mine, un om care încearcă tot timpul să demonstreze că e mai bun, să fie cu un pas înainte decât cel de lângă el nu e decât o persoană căreia îi lipseşte ceva. Şi în cazul la care mă gândesc, nu mă înşel cu nimic. Tot timpul cu aere de superioritate, deşi ştii bine că nu e cazul, cu nervii la maxim, că nu ţi se dă atenţia cuvenită sau că altul e băgat în seamă mai repede şi tu nu. O fi bine? Eu una nu cred!

Criza asta face tot mai multe victime. Şi stau şi mă întreb câţi ştiu să aprecieze faptul că, aşa cum o fi, au un loc de muncă. Câţi încearcă să uite de oboseală şi să fie recunoscători pentru faptul că au un serviciu datorită căruia îşi pot pune ceva pe masă. Nu ştiu cum se va termina totul, nu ştiu ce vor înţelege oamenii din toată criza asta, dar ştiu că pot fi extrem de răi, invidioşi, orgolioşi şi conduşi de instinctul de turmă.

Cel mai trist e că adesea uită să ridice privirea spre cer, să tragă aer în piept şi să se bucure de ceea ce văd în jurul lor. Cineva mi-a spus odată că "viaţa nu e nici bună, nici rea, ci aşa cum o vezi tu". Probabil că e aşa cum vrea fiecare dintre noi să o vadă, în funcţie de idealuri, de dorinţe, de efortul depus pentru ele... Sau poate că nu e nicicum, dar ne place să credem că atunci când ne dă dreptate e roz şi când se revoltă, e gri sau neagră... Oare nu sunt şi sufletele noastre la fel?


Niciun comentariu:

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS