Somn uşor, România! Locuitorii tai vegheaza...

3 aprilie 2009

"-Mamaie, da' copii n-ai?
A plecat un pic ochii în pământ, s-a fâstâcit de ruşine şi a răspuns:
-Ba da, maică, doi... da'... nu se uită nici cu curu' la mine.
-Poi cum aşa, mamaie?
-Uite aşa, asta-i răsplata educaţiei primite.
-Da' sunt plecaţi?
-Da, maică, în Spania.
-Şi mata nu ai casă, unde stai?
-Nu am maică, mă fugăresc de colo-colo.
-Amândoi copiii sunt plecaţi, mamaie?
-Nu, maică. Unul e aici, la Galaţi.
-Păi şi nu are grijă de mata?
-Nu ştie cum să scape mai repede de mine. Mai repede întreabă "N-ai mai murit o dată?"!
După o pauză scurtă în care pe chipul bătrânei se citeşte tristeţea, continuă să povestească:
-Stau şi eu aici, la mila oamenilor. Uite, umblu cu ăsta după mine (şi scoate din sân un inhalator pentru astm). Era 100 000 lei. Acum s-a scumpit, e 300 000 de mii, n-am de unde, maică, n-am de unde.
-Să ai grijă de mata, mamaie, îi spun blajin. Îmi urează de sănătate, să aibă grijă Dumnezeu de mine şi îmi continui drumul.

O întâlnesc uneori când cobor la metrou. De când cu criza asta, oamenii o iau peste picior, întreabă cum mai merge treaba. Alţii, mai răutăcioşi, când văd că mai sunt câte unii care mai scot câte ceva de prin buzunar sau de prin plasă, ar vrea să schimbe locul cu ea măcar o zi, să vadă dacă lor le-ar da cineva bani sau ceva de mâncare.

... şi îndrăznim să spunem că suntem "oameni"...

N-avem soluţii pentru copiii şi pentru bătrânii care stau pe străzi, pentru cei care pleacă la muncă în afară, în goana după un trai mai bun, n-avem bani pentru drumuri fără gropi, pentru zecile de familii care nu au ce pune pe masă, pentru cei care ar vrea să înveţe, dar nu au posibilităţi, n-avem cultură, n-avem răbdare, n-avem milă, mai nou n-avem nici evaziune fiscală, întrucât ţara noastră nu se regăseşte pe liste de acest gen. Citim despre sex, despre chiloţii rupţi ai vedetelor, căscăm gura la OTV, doar-doar Diaconescu ne-o rezolva problemele.

Până când? Nu vi s-a luat? După revoluţie, aţi dat iama în sex, în toate bârfele, în toate "oribilele crime din Primăverii". Vă bucuraţi de orice rău, atâta timp cât nu e al vostru. Nu daţi nimănui o mână de ajutor, pentru că nici alţii nu vă ajută pe voi. Ce motive! Laşi! Aşa vă numiţi! Voi toţi, care priviţi, pentru că aşa e mai comod şi pentru că s-or găsi alţii care să facă ceva, numai pe voi să nu vă deranjeze! Nu vă pasă de lumea în care trăiţi, nu vă pasă că tot asta e lumea în care vor trăi copiii voştri: murdară, din toate punctele de vedere!

Dar cum să am pretenţii să fie altfel, când oamenii sunt primii departe de a fi imaculaţi?

România, nu te trezi, cum îţi cântă Paraziţii! Locuitorii tăi nu dorm, ei veghează. Veghează nestingheriţi la... distrugerea ta!

Un comentariu:

drush spunea...

Ca bine zici! Daca ne-ar putea cadea toate direct in gura, ar fii minunat! Nu mai comnetez nimic, ca imi amitesc iar de tara asta "mirobolanta"! :) pup

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS