Carte frumoasă, păcat că te-au... abramburit!

11 martie 2009


"Vai, tinerii din ziua de azi nu ştiu ce-a fost pe 1 Decembrie!" "Câtă lipsă de cultura generală, cum să nu ştie ce-a fost în 1877?" "Primul Război Mondial! Cum să fie, domnişoară, în 1940?"

Unele dintre aceste reacţii deja ne sunt cunoscute. Cam aşa se prezintă nu doar starea actuală a tineretului, ci şi cea viitoare. Şi nu neapărat pentru că vor să lase doar câte-o oră de istorie în programa clasei a 12-a, de la liceele cu profil tehnologic, ci pentru că învăţământul ăsta e făcut de-a valma.

Am fost şi eu elevă. Şi eu mă chinuiam să învăţ într-a 12-a la filosofie, deşi dădeam bacul la istorie. Şi eu am dat teză la română în fiecare an de liceu, dar a trebuit să învăţ şi biologie, aia puţină care era prevăzută pentru filologie, dar m-am zbătut cu ea.

Acum nu mai ştie ministerul cum să le facă elevilor programa mai lejeră. Şi oamenii se miră că tinerii-s analfabeţi, că nu le pasă de trecutul lor, că nu ştiu date importante din istoria ţării. De-acum măcar vor avea un motiv în plus să nu mai ştie, acela că nu-i va mai învăţa nimeni!

Nu de mult, Drush povestea de marele fel în care sunt alcătuite manualele de istorie, pentru că e învăţătoare şi ştie cu ce se mănâncă învăţământul ăsta românesc, mirific, mirobolant, dar uneori lipsind cu desăvârşire. Nu intru acum în detalii despre cum obţin câte unii posturile de profesori sau de învăţători, mă gândesc doar la cei ca prietena mea, care sunt nevoiţi să predea nu după cum ar crede ei că ar fi necesar, ci după cum consideră Abramburiţii ministerului.

Asta ca să nu mai spun că elevul român are un mare dezavantaj faţă de cei din alte ţări şi anume faptul că degeaba iese de pe băncile liceului doxă de teorie din nu ştiu câte domenii, când practic nu ştie să facă nimic!

Dar până la urmă cine sunt, domnule, eu, să critic sistemul? Nu mi-ar fi un pic ruşine! silly Mai bine stau şi mă uit cum se duce totul de râpă decât să şi încerc să fac ceva, că aşa-i mai comod şi aşa se face în ţara asta, nu? Umblă o vorbă prin popor că cine vrea să înveţe carte, o poate face la orice şcoală sau facultate şi oriunde în ţărişoara asta! Aşa să fie oare? Şi s-ar mai pune o întrebare: mai are cineva chef să înveţe, i se mai pare cuiva utilă cartea?

2 comentarii:

dragos spunea...

"Asta ii Romania si asta ne ocupa tot timpul" incepe sa fie o sintagma care prinde din ce in ce mai bine la romani..

Crengu spunea...

Da, din pacate...

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS