"Orice carte este o scară-n viaţă!"

9 februarie 2009

Hehe, leapşa de la Raluca m-a făcut să-mi scotocesc prin memorie după cărţile pe care le-am citit de-a lungul timpului. Să vedem ce-a ieşit:

1. Care este cea mai bună carte citită de tine?
Hmmm, grea întrebare, cred că ar fi mai multe: "Uşa interzisă"-Gabriel Liiceanu, "Întâlnirea"-Gabriela Adameşteanu, "Cuvinte care eliberează"-Marie Cardinal, "Adam şi Eva" şi "Ciuleandra", ale lui Rebreanu, "Invitaţie la vals" şi "Cazul Magheru"-M. Drumeş, "Viaţa pe un peron"-O. Paler, "Jurnal filozofic"-C. Noica, "Cuvintele"-J.P.Sartre, "Despre Dumnezeu şi om"-L. Tolstoi, "Fii şi îndrăgostiţi"-D.H.Lawrence şi cu siguranţă şi altele de care nu-mi mai amintesc acum.

2. Ai făcut cadou cărţi?
Da, de câte ori s-a ivit ocazia şi oamenilor care ştiam că le-ar şi citi.

3. Care este viitorul literaturii?
Greu de spus. Într-o lume a internetului şi a cărţilor online, nu cred că mai există un viitor sigur pentru cartea tipărită. Sunt din ce în ce mai puţini cititori.

4. În ce limbi ai citit cărţi?
Română şi franceză.

5. Ce cărţi "celebre" nu ţi-au plăcut?
"Ciuma"-A. Camus, "În căutarea timpului pierdut"-M.Proust. Am refuzat cu încăpăţânare să citesc "Codul lui DaVinci".

6. Ce ţară a produs cea mai bună literatură?
Cu siguranţă Rusia, deşi, spre ruşinea mea, nu am citit foarte multă.

7. Iei notiţe din cărţile pe care le citeşti?
Depinde de carte. Dacă mă convinge sau nu.

8. Cam câte cărţi ai citit până acum?
Doamna mea profesoară de limba şi literatura română, din gimnaziu (Dumnezeu s-o ierte!) ne-a pus la un moment dat să începem o listă de lecturi suplimentare, aşa se numeau pe atunci şi ştiu că am continuat-o în liceu şi în facultate, aşa că devenise destul de luuungă,doar că nu mai ştiu până la ce număr de lungă. :p

9. Cu ce cărţi ai adormit în braţe de plictiseală?
Bună întrebare. :)) Am încercat să citesc, pe rând, bineînţeles, Enigma Otiliei, Zodia Cancerului, chiar şi Moromeţii (deja îmi închipui ce reacţii o să aibe oamenii la adresa mea :)) ) şi n-am reuşit, de plictiseală, dar încă nu ştiu să fi adormit cu vreo carte în braţe.

10. Ce înseamnă cărţile pentru tine?
Relaxare, pasiune, inspiraţie, lecţii.

11. Care este cea mai scumpă carte pe care ai cumpărat-o?
De data asta, nu mi-am cumpărat-o eu, am primit-o: Mănăstirea din Parma. Mi-am dorit-o şi întâmplarea a făcut să o şi primesc la câteva clipe după ce am răsfoit-o în ceainăria din Piteşti. Mulţumesc!

12. Care este cel mai tare final la o carte citită?
Cel care îmi vine în cap acum, e sfârşitul lui Dorian Grey. Apocalipsa, Ralu, intră pentru mine la un alt fel de cărţi şi despre ele o să vorbim, cred, altă dată. :)

13. Care este cea mai influentă carte citită de tine?
Într-un fel sau altul, fiecare carte este. Dar aş intra prea mult în zona intimă dacă aş pomeni de cărţile care m-au influenţat cu adevărat.

14. Care scriitor te-a influenţat cel mai mult?
Acela care m-a adus pe calea cea bună şi care va rămâne pentru încă ceva timp, un mister.

15. Cât de repede citeşti o carte?
Depinde de subiect, de interesul meu pentru el şi de timpul liber. Variază de la câteva ore, la câteva săptămâni.

16. Poate literatura să schimbe lumea?
Depinde ce fel de literatură citeşte lumea. Pentru că putem citi orice, dar nu orice are puterea să schimbe ceva. Ca să continui citatul pe care l-am pus ca titlu, orice carte este o scară, unele însă sunt scări rulante. :) Mulţumesc, Alexander! (Ştiu, am parafrazat un pic! :D)

Ema, Vasy, Alexander, LaVi , Andrei şi MariGabi, sunt rugaţi să preia leapşa. :D Dacă am uitat pe cineva, e binevenit în aceeaşi măsură să onoreze invitaţia. :)

2 comentarii:

Florin spunea...

leapsha,leapsha...
nu cred k este blog sa nu fie o leapsha;))..

Crengu spunea...

Poi deh, am primit-o, am onorat-o! :D Nu era de lasat! :p

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS