Urmează staţia dreaptă, cu peronul pe partea inimii

8 ianuarie 2009

Am învăţat să tac. Da, e o concluzie sigură. Încă nu m-am dumirit pe deplin de ce tac. Ca să mă adun în mine, în suflet şi în idei, sau poate pentru că pur şi simplu nu aş avea nimic însemnat de spus.

Am crescut. Da, am crescut în vârstă. Şi asta e o concluzie sigură. Am crescut şi la minte, la suflet? Probabil, dar fiindcă nu mă pot vedea pe mine decât privind în interior şi mai rar privind din afară, e greu să afirm asta cu certitudine nestrămutată.

Exist. Nu neapărat conform spuselor lui Rene Descartes ("Dubito, ergo cogito; cogito, ergo sum-Mă îndoiesc, deci cuget; cuget, deci exist"), ci pentru că mă simt. Fiinţă. Chiar dacă anonimă şi tăcută.

Şi simt. Dincolo de toate, sunt sentimente pe care nu pot să le tăgăduiesc, care mă învăluie, mă inundă şi mă fac să mă confund. Nu cu mine. Dar mă cufund, deşi nu ştiu să înot.

Şi oamenii mă văd, dar nu ştiu să mă privească. Iar eu nu le vorbesc. Pentru că nu au urechi să mă asculte. Nici pe mine şi nici pe alţii. Iubesc, dar câţi dintre ei îndrăznesc să rupă din timp cu adevărat pentru iubire? Muncesc, dar câţi dintre ei ştiu pentru ce?

Viaţa se va opri într-o staţie. Însă tramvaiul îşi va relua drumul.

Un comentariu:

alexander spunea...

ai vazut cel mai iubit dintre pamanteni??? este acolo o replica geniala la gandul lui decartes. spune un director facuta la apelul bocancilor,''pei cum, uite masa asta, nu gandeste, deci nu exista?? filosofii astia, mancati paine tarii de pomana :)))''(nu este exact citatul dar aproximativ)
nu cred ca sufletul poate imbatrani, poate evolua, poate creste ca si complexitate in simtire, poate invata, dar nu poate imbatrani.
si tacerea este o arta, o tehnica initiatica(serios), si un semn de desteptaciune(o secunda de tacere face cat un discurs).
a simti si a nu fugi de asta este ceea ce trebuie sa facem(vb serios), pt ca viata trebuie traita. devino ceea ce esti este mottoul meu:)
p.s nici eu nu stiu sa inot, dar plonjez de nota 10+ :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS