Învăţaţi să preţuiţi!

13 ianuarie 2009

Îi întâlnesc în staţiile de tramvai, de metrou, pe stradă. Aşteptând, rugând cu ochii, plângând cu mâinile, cu sufletul, cu trupul... Azi o bătrânică ce se sprijină în baston, mâine un bătrânel ce vinde ziare...

Câteodată regăsesc în câte cineva, trăsăturile vreunuia dintre bunicile/ bunicii mele/ mei. Îmi răsar din amintiri vorbe, gesturi, fapte, zâmbete, lacrimi. Şi nu pot să nu mă întreb unde sunt copiii şi nepoţii acestor bătrâni care stau pe drumuri pentru un dram de existenţă. Singura lor vină e că timpul şi-a lăsat amprenta asupra lor, aşa cum o să şi-o lase peste noi toţi la un moment dat. Se spune că cine nu are bătrâni, să-şi cumpere. Până n-am rămas fără bunici, nu cred că am înţeles pe deplin această vorbă. Acum aş da timpul înapoi să mai petrec măcar o clipă cu ei...

Preţuiţi-vă bătrânii! Pentru că s-au străduit să vă dea tot ce aveau ei mai bun, mai de preţ, pentru că v-au crescut, pentru că v-au iubit, pentru că v-au îndrumat, pentru că v-au dojenit, dar au ştiut să vă şi strângă în braţe! Nu-i lăsaţi să se simtă inutili şi mai ales, NU-I LĂSAŢI PE STRADĂ sau în grija altora! Nu se ştie nici cum şi nici când roata se va intoarce şi veţi ajunge în locul lor, cerşind un dram de dragoste, un dram de... viaţă!

Învăţaţi să preţuiţi oamenii atunci când îi aveţi aproape! Orice lacrimă vărsată în faţa unui mormânt, e posibil să fie prea târzie!

3 comentarii:

andreea spunea...

daca nu ai batrani sa ii cumperi, asa spune un proverb Se pare ca acum nimeni nu ii mai da importanta,cum nu mai pot batranii sunt aruncati, la gunoi, adica in strada precum doua jucarii stricate. Trist, foarte trist!

Florin spunea...

..uneori uitam ca prin sudoarea lor suntem noi astazi asa cum suntem:|

Andreea spunea...

Postul asta nu-l vazusem. Si m-ai rascolit putin.

Mi-e dor de bunicul meu. Si plang numai la gandul ca vreuna din bunicile mele o sa se stinga. Si stiu cat o sa regret atunci... ca nu le-am ajutat mai mult, ca nu am stat cu ele mai mult, ca nu le-am multumit indeajuns.

Cine nu are un batran sa-si cumpere!"- asta i-am spus si eu cuiva. Si am primit un raspuns sec si dureros de ironic: "Iar cine are, sa si-l vanda!"

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS